Hitta din här.
__Toyota C-HR - en coupéig "suv" med fokus på design från den japanska tillverkaren synonym med funktion och driftsäkerhet. Har Toyota verkligen låtit formen gå först eller är det möjligt att kombinera alla dessa linjer med funktion? __
Även om insidan inte är lika spexig som exteriören, finns det en del annorlunda former och material. Men det mest relevanta som bekväma stolar och ergonomisk körställning är som vanligt och fungerar utmärkt. Bilen kommer med en 8-tums användarvänlig pekskärm som standard och den klarar det mesta förutom Apple Carplay/Android Auto. Trots att bagageutrymmet är större än förväntat, kan inte en del av hjärnan låta bli att drömma sig bort till en mer traditionell suv-baklucka.
Ute på vägen utmärker sig bilens styrning, man kan inte påstå att den är sportig, men det har en väldigt skön tyngd i sig och bidrar till en komfortabel körning. Synd är att hybrid-varianten inte erbjuds med fyrhjulsdrift, något som hade gjort den lite mer unik i sitt slag. Bilens drivlina som även återfinns i Prius bidrar till en jämn och bekymmersfri färd, dock är ljudnivån lite högre vid acceleration än hos hybrid-syskonet.
I sin helhet är den ett roligt inslag på vägen. Bilen väcker uppmärksamhet och känslor, men erbjuder fortfarande tillräckligt mycket funktionalitet. Sammanfattningsvis blir C-HR med sin unika design, låga skatt, låga förbrukning och höga driftsäkerhet det mest rationella och irrationella valet på marknaden. Om man gillar designen förstås.
Toyota C-HR Hybrid
- Motor: 1.8 l 4-cyl bensin + elmotor
- Växellåda: steglös automat.
- Hästkrafter: 122 hk.
- Drivhjul: Framhjulsdrift.
- 0-100 km/h: 11 sek
- Bränsleförbrukning bl. körning: 3,8 l/100 km
- Pris från: 247 400 sek
- Rival: Kira Niro Hybrid från 220 900 kr