Värva en ny Tesla-kund och tjäna 8 500 kronor
Tesla växlar upp och försöker maximera försäljningen under de sista veckorna innan årsskiftet genom att lansera ytterligare en ny kampanj. Genom Teslas rekommendationsprogram kan du nu få en belöning på 8 500 kronor om du lyckas värva en ny kund.
Kampanjen är enkel: när en ny kund köper en Tesla via din unika rekommendationslänk får de en rabatt på 5 000 kronor. Samtidigt belönas du som tipsare med 8 500 kronor som tack för hjälpen. Pengarna kan sedan användas för att köpa tillbehör i Tesla-shoppen, programvaruuppdateringar, supercharger-laddning, service eller som delbetalning vid köp av ny bil.
I höst har vi sett den ena kampanjen efter den andra från olika biltillverkare, från teknikfokuserade Tesla till familjeorienterade Volvo. Denna våg av bilkampanjer speglar den hårda konkurrensen om nya kunder på marknaden.
Enligt Mobility Sweden minskade nyregistreringarna av personbilar med 7 procent hittills i år jämfört med samma period föregående år. Försäljningssiffrorna talar sitt tydliga språk – 2024 har varit minst sagt ett tungt år för den svenska bilbranschen. Den intensifierade marknadsföringen, med generösa rabatter och andra förmåner, kan ses som ett direkt svar på en dämpad bilmarknad.